Här kan du följa motorbytet i text och bild. Klicka på bilderna för att se dem större.

Nya motorn anländer. Iakttagelser: Avgaskröken är av en gjuten aluminiumlegering.
Luftrenarburken är av plåt och känns stabil, en del andra fabrikat har enklare saker av plast.
Utmärkta instruktionshandlingar på skol-engelska medföljer. I backslaget används olja för
automatiska bilväxellådor (ATF). Motorn använder 15W/40-olja med API-klassning CD.
Impellerns lock är O-ringstätat. Det finns i instruktionsboken angivet var man tar ut
varmvatten för vv-beredare eller gångvärme. Det finns även en avdelning om
hur motorn installeras.

Bilderna visar motorn från olika håll samt den "halvflexibla" kopplingen för montering
mellan backslag och axelkoppling, medföljande flexibla motortassar samt instrumentpanel.
Kopplingen tillverkas av R & D Marine och finns till många olika motorfabrikat.


Motortassar av standardtyp


Varvräknaren har en digital timräknare.

FORTSÄTTNING FÖLJER 

Tillbaka till KRABATEN - Tillbaka till M20-Eskadern